Субота, 20.01.2018, 15:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Спеціалізована школа І ступеня №322


           м. Києва

Меню сайту
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Форма входу
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 942
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Що таке білінгвальне навчання

Це спроба відносно доступно розповістивам про те, що являє собою сучасна білінгвальна освіта в розвинених країнах, яка його ціль, принципи, методи, підходи; що саме з закордонного досвіду можливо застосовувати в умовах України, чи будь-якої іншої держави пост-радянського простору, що проголосила концепцію державної (не російської) мови. Водночас ми уникаємо непотрібної політизації теми білінгвального підходу розуміючи, що білінгвальний підхід в найближчому майбутньому в значній мірі витіснить просте вивчення іноземної мови.

Завдання поставлені  Національною доктриною розвитку освіти, перш за все, спрямовані на подальше підвищення якості освіти. У свою чергу, сучасна освітня парадиґма спирається на особистісно-орієнтовану педагогіку, яка принципово передбачає, аби в епіцентрі навчально-виховного процесу перебував учень – той, на кого спрямовані навчальні дії і заради якого, в інтересах якого, врешті-решт, здійснюється навчально-виховний процес, створюються педагогічні системи і системи освіти в цілому.

Один із ведучих принципів державної політики в освіті – принцип адаптивності системи шкільної освіти щодо потреб якісно нових освітніх послуг які б забезпечували підготовку дітей на рівні європейських стандартів, формували випускника з європейським типом мислення, культури і поведінки. Саме тому, оволодіння іноземними мовами в наш час стає ключовою складовою освіченої людини.

В ХХІ сторіччі вимоги ринку праці до володіння кількома мовами стають нормою, а відсутність відповідних знань – виключенням. Двомовна освіта в Україні це «соціальне замовлення» яке по вектору співпадає з замовленням часу. А шкільна білінгвальна освіта є елементом підготовки учня до життя в мультикультурному суспільстві.

Щодо білінгвальної освіти сперечаються політики і теоретики, вчені і філософи, батьки і вчителі. Нечітке визначення теоретичних положень викликає претензії до білінгвального навчання і компроментує його.

Значущість цієї проблеми привернула широке коло наукових дослідників і практиків  до пошуку саме тих організаційно-педагогічних умов, які забезпечують якісно нового випускника здатного навчатися упродовж всього життя та відповідати на цивілізаційні виклики.

Не викликає сумнівів і той факт,що оволодіння мовою найуспішніше відбувається в молодшому шкільному віці в умовах значимого і актуального контексту. Уроки білінгвального навчання – це місце зустрічі академічного і неакадемічного змісту навчального предмету. В сучасному світі осягати науки на кількох мовах не лише цікаво, а перед усім необхідно.

Переважна більшість європейських країн може дозволити собі білінгвальну освіту, суть якої полягає в тому, що серія предметів викладається та вивчається іноземною мовою. В Європі більше 15 років діє програма Lingua , ціллю якої є трилінгвізм вже в середній школі. В рамках цієї програми іноземна мова навчальним предметом є лише частково.

В Києві також є державні школи ІІ та ІІІ ступенів з білінгвальними класами, та не було жодного закладу І ступеня здатного підготувати дітей до такої форми навчання.

Традиційне вивчення мови пов’язане з діяльністю лівої півкулі головного мозку – абстрактним, логічно-математичним, тобто раціональним мисленням, що вимагає довгих вправ для накопичення інформації в довготривалій пам’яті. В той час як процеси засвоєння мови пов’язані з роботою правої півкулі – образним, музичним, соціальним, інтуїтивним, тобто емоційним, асоціативним мисленням, що дозволяє надовго запам’ятати інформацію одночасно з її сприйманням. Тобто предмети художнього циклу є більш доступними для білінгвального підходу.

Навчання другій мові, що базується на змісті– це методика навчання, що допомагає розширити мовну компетенцію завдяки такому змісту, котрий виходить за рамки звичайного уроку іноземної мови як спеціального предмету. Фактично це і є білінгвальна освіта, коли одночасно з навчанням предмету вчитель розширює та поглиблює мовну компетенцію учня.

Враховуючи вище вказані факти вже 4 рік поспіль в нашій школі проводяться білінгвальні уроки. Білінгвальне навчання – це викладання шкільних предметів іноземною мовою (з вживанням рідної мови на початковому етапі). В нашій школі білінгвально викладаються образотворче мистецтво, музичне мистецтво та фізкультура. Для вивчення предметів білінгвального циклу клас ділиться на 2 групи.

Білінгвальне навчання змінює ситуацію навчання: від вивчення іноземної мови до навчання з її допомогою. Учні вчаться розуміти і спілкуватись англійською в різних життєвих ситуаціях.

Основна відмінність білінгвальної освіти від традиційної полягає в тому, що мова викладання є не лише засобом для передачі інформації і навчання, але і його метою. Або не лише метою, як це є в 90% шкіл нашої держави, а і засобом.

 Незважаючи на велику кількість розповсюджених упереджених думок широко відомий і ряд фактів щодо білінгвальної освіти, як явища, що має наступні переваги для розвитку особистості: гнучкість процесів пізнання, розвиток лінгвістичних здібностей, розвиток творчих здібностей, толерантність. А уроки білінгвального циклу завжди є змістовними, цікавими, інтерактивними та одними з найулюбленіших дисциплін учнів початкової школи.

Школа №322

Контакти

02222, м.Київ,
пр-т Маяковського, 38-а,

тел. (044)530-03-31,
е-mail :  sh322kiev@ukr.net

Права дитини
Національна дитяча гаряча лінія

Національна гаряча лінія
Відлік часу
До Нового року залишилось:
Пошук
Сайт існує

Copyright MyCorp © 2018