Однією з важливих форм підвищення кваліфікації вчителів початкової школи є практика.
В Енциклопедії освіти сформульовано визначення поняття «практика навчальна» – діяльність студентів, що є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки фахівців у навчальних закладах і проводиться на відповідно оснащених базах сучасних навчальних закладів.
Основним завданням практики для слухачів курсів підвищення кваліфікації є розвиток і вдосконалення комплексу знань, умінь і навичок – структурних компонентів професійної компетентності. А тому важливим є вибір об’єктів для проходження.
Історичні виклики ХХІ століття обумовлюють необхідність прогнозування інноваційного розвитку освіти, забезпечення кардинальних змін у змістових, технологічних управлінських домінантах сучасної школи, спрямованих на виховання конкурентноздатної, компетентної, соціально-мобільної особистості. Таку важливу ідею усвідомлює педагогічний колектив школи І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови № 322 м. Києва, в якому успішно провадиться дослідно-експериментальна робота регіонального рівня: «Організаційно-педагогічні умови розбудови білінгвальної спеціалізованої школи I ступеня як закладу інноваційного типу розвитку». Актуальність обраної проблеми – безперечна й зумовлена необхідністю забезпечення якісної, відповідно до вимог європейських стандартів, освітньої підготовки дітей молодшого шкільного віку. Адже в сучасному освітньому та науковому просторі предметом особливої уваги стало практичне втілення принципу адаптації системи шкільної освіти до потреб якісно нових освітніх послуг, які б забезпечували не лише рівень функціональної компетентності учня, враховували особливості його розвитку, а також здійснювали підготовку дітей на рівні європейських стандартів, формували випускника з європейським типом мислення, культури і поведінки. Зважаючи на це, оволодіння іноземними мовами нині є необхідною якістю кожної освіченої людини, що продемонстрували вчителі музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, трудового навчання слухачам курсів.
Так, 6 жовтня 2015 р. учителі початкових класів столичних навчальних закладів мали можливість поспостерігати за перебігом експериментальної роботи школи І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови №322 і переконатися у важливості реалізації новітніх ідей в освітній простір початкової школи.
Інноваційна за змістом і характером динаміка світових тенденцій розвитку суспільних процесів вимагає від України вибору випереджальної моделі подальшого розвитку та мобілізації суспільних ресурсів. Останнє суттєво впливає на систему освіти в цілому та її загальноосвітню складову зокрема.
Перебуваючи на практиці, вчителі початкових класів усвідомили основну ідею педагогічного експерименту, що полягає у визначенні та створенні сприятливих організаційно-педагогічних умов розбудови білінгвальної спеціалізованої школи I ступеня як закладу інноваційного типу розвитку і збагнули механізм проведення дослідно-експериментальної роботи, виокремили спільні і відмінні характеристики понять «дослідно-експериментальна робота», «освітні інновації», «новації».
Повна версія розміщена за посиланням http://dpo.ippo.kubg.edu.ua/?p=243 |