Контроль умінь та навичок з англійської мови для учнів 1-4 класів
шкіл з поглибленним вивченням англійської мови.
1-й клас початкової школи
- розглядається як основний в постановці іноземної вимови, формуванні ритміко-інтонаційних навичок та звуко-буквенних співвідношень.
- В програмі з іноземної мови для 1-го класу виділено сфери спілкування, а саме: особистісна (сім’я, друзі, дозвілля, іграшки, тварини); публічна (свята та традиції, пов’язані з ними); освітня (предмети шкільного побуту);
- матеріалом для слухання у 1-му класі слугує не тільки жива мова вчителя на уроці, але й аудіозаписи носіїв мови;
- Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-го класу здійснюється вербально (словесне оцінювання),
Учні перших класів на кінець року повинні володіти такими навичками:
а) говорити 3-5 речень по темі (з особистісної, публічної чи освітньої сфери);
б) писати – букви, прості вивчені слова;
в) читати – звуки, слова, речення, короткі знайомі тексти (на виразність читання).
г) аудіювання – розуміти монологічне повідомлення, побудоване на повністю знайомому матеріалі; реакція на почуте — невербальна або коротка вербальна.
2-й клас початкової школи
- передбачає збільшення тем ситуативного спілкування, особливо в публічній сфері (короткі відомості про своє місце, пори року, екскурсії). Сфери спілкування, які були позначені в 1-му класі, отримують поширене тлумачення.
- У 2-му класі розглядається цілеспрямована робота з читанням у 2-х напрямках – навчання техніки читання (читання вголос) та читання про себе.
- Учні 2-го класу засвоюють навички техніки письма – графіки та орфографії. Саме у 2-му класі закладаються основи грамотного письма.
Учні других класів
– пишуть словникові диктанти на 4-8 нових лексичних одиниць;
– в кінці І та ІІ семестрів пишуть директорські контрольні роботи з граматики та аудіювання;
– наприкінці І та ІІ семестрів здійснюється контроль чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) відповідно до критеріїв оцінювання (oцінки за чотири види мовленнєвої діяльності не перездаються і не корегуються);
Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю з чотирьох видів мовленнєвої діяльності;
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових.
На кінець навчального року учні повинні:
а) знати всю лексику за другий клас;
б) говорити 4-5 речень(реплік) по темі;
в) виразно читати вголос і розуміти текст побудований на знайомому матеріалі;
г) розуміти зв'язне (монологічне) мовлення, побудоване на повністю знайомому матеріалі, шляхом членування тексту на смислові частини або виділення інформаційних точок.
3-й клас початкової школи
- У 3-ьому класі збільшується доля самостійної роботи учня над мовним та мовленнєвим матеріалом, що дозволяє молодшим школярам реалізувати свої творчі здібності. Це індивідуальна робота при виконанні пошукових завдань при читанні та письмі.
Учні третіх класів
- пишуть словникові диктанти на 6-10 нових лексичних одиниць;
- в кінці І та ІІ семестрів пишуть директорські контрольні роботи з граматики та аудіювання;
- наприкінці І та ІІ семестрів пишуть контролні роботи з чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) відповідно до критеріїв оцінювання (oцінки за чотири види мовленнєвої діяльності не перездаються і не корегуються).
Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю з чотирьох видів мовленнєвої діяльності;
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових.
На кінець навчального року учні повинні:
а) знати всю лексику за третій клас, писати 6-7 речень на вивчену тему;
б) говорити 6 – 7 речень по темі та відповідати на поставлені запитання до теми;
в) виразно читати, розуміти та переказувати незнайомий текст у межах програми, відповідати на запитання щодо змісту тексту;
г) розуміти діалогічний і монологічний текст, побудований на знайомому матеріалі; реакція вербальна або у вигляді відповіді на запитання, тесту множинного вибору і т. п.
Учні четвертих класів
- пишуть словникові диктанти на 10-12 нових лексичних одиниць;
- в кінці І та ІІ семестрів пишуть директорські контрольні роботи з граматики та аудіювання;
- наприкінці І та ІІ семестрів пишуть контролні роботи з чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) відповідно до критеріїв оцінювання (oцінки за чотири види мовленнєвої діяльності не перездаються і не корегуються).
Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю з чотирьох видів мовленнєвої діяльності;
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових.
На кінець навчального року учні повинні:
а) знати всю лексику за четвертий клас (слова, неправильні дієслова);
б) знати вивчені граматичні структури та часові форми;
в) говорити 7 - 8 речень по темі та відповідати на поставлені запитання (не обов’язково по темі);
г) виразно читати, розуміти та переказувати незнайомий текст у межах програми;
д) розуміти зв'язний текст, що містить деякі незнайомі елементи: слова, словосполучення, про значення яких можна здогадатися (опора на здогадку, мовний досвід); перевірка розуміння за допомогою тесту множинного вибору, відповідей на запитання і т. п.
Підготовлено за матеріалами:
- Лист МОН від 11.06.2014 № 1/9-303 ” Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014/2015 навчального року”, www.mon.gov.ua.
- Лист МОН від 01.07.14 № 1/9-343 ” Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі”, www.mon.gov.ua
- Наказ МОН України від 20.02.2002 року №128 «Про затвердження нормативної наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів компенсаторного типу (ясла-садки), класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня, виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», www.mon.gov.ua